Hudba je ako voda

Istá tradícia vraví, že boh Shiva hrá na svoj nástroj a tým tká osudy každej živej i neživej bytosti vo vesmíre. Hudba je ako voda. Ako emócie. Feminínna a nespútaná...

Už od malička mám hudbe veľmi intenzívny vzťah. Dokáže mi v momente zmeniť náladu, ponorím a do nej ponorím skutočne hlboko. Keď som začínal základnú školu, tak ma mama prihlásila na základnú umeleckú školu - na husle. A teda hrával som 7 rokov. Bohužiaľ, temná stránka veci je, že ma nútila, aby som cvičil doma. A tým sa mi celé husle strašne znechutili. A dnes už na ne nehrávam. Čo mi ale ostalo, je prehĺbený sluch a citlivosť pre hudbu. A tiež ladný a plynulý zvuk huslí a violy, ten sa mi vždy páčil. Napríklad toto je veľmi zaujímavá pesnička od Vanessy Mae, kombinácia žánrov. Vždy mi spraví náladu:


Vždy som mal rád a hľadal tóny, nápevy a melódie, ktoré dokážu preniknúť priamo do ľudského srdca. Ktoré dokážu človeka zasiahnuť, ktoré a ho dotknú niekde vo vnútri. Dokážu mu dodať silu, energiu, rozhýbať ho alebo ukľudniť. Dole klip od Ivana Torrenta, jedného z mojich najobľúbenejších interpretov. A pána Torrenta tažko človek vyhľadá v torrentoch =):


Prešiel som si rokmi niekoľkými rôznymi hudobnými štýlmi. Začínal som u popu ako Backstreet Boys a u rockového Bon Joviho. Neskôr som prešiel na trash & heavy metal a hard rock. Neskôr sa mi zapáčil Gothic Rock. Myslím, že to odrážalo aj istú temnotu, ktorú som v sebe nosil. Potom som počúval rap & hip hop, najmä ten slovenský - Kontrafakt. Dnes sú na mňa tieto štýly moc agresívne, nepokojné a nahnevané. Je pravda, že sa rodí nový hip-hop vo svete, a to pozitívny hip-hop. Napríklad raper Suvereno.

Sú songy, ktoré mám rád a hodia sa pre istú príležitosť, ale už to nedokážem počúvať stále. Napríklad táto pesnička od Kontrafaktu je taká demonštratívna a asertívna:


V istej dobe som tiež počúval dosť Lindsey Stirling a Parov Stelar. Tam sa mi páčila tá super kombinácia rôznych žánrov dokopy. U Lindsey je to choreo, elektro hip-hop a husle. A u Parov Stelar je to elektro a swing, takzvaný electro-swing. Niektoré pesničky sú aboslútne vynikajúce na party:


Vždy som samozrejme ocenil aj dobrý mainstreamový pop, nápevy, čo som počul v rádiu. Napríklad Black Eyed Peas, tiež absolútne dokonalá na párty =):


No a momentálne sa môj vkus dosť pomenil. Počúvam trailerovú, často inštrumentálnu muziku. Nápevy nového sveta, hudbu, ktorá ma chytá za srdce. Typ, ktorú počúvam odráža moju životnú fázu, v ktorej a nachádzam. Nasledujúca pesnička mi zdvihne náladu nech a deje čokoľvek a presvedčí ma, že stojí za to žiť:


No a tento krát cítim, že potrebujem novú hudbu. Prišiel časť zas zmeniť veci. Začala sa mi páčiť dosť keltská muzika, ženské vokály, výpravné melódie, ktoré pozdvihujú ducha. Alebo tiež indiánska muzika:

 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára