Mapacho, pomocník z druhého sveta.


Fajčil som 12 rokov. Cigarety. Bol to snáď jeden z najsilnejších démonov, ktorého som kedy vyhnal zo svojho života...

Prestával som asi pol roka. A bol to čas plný prehratých bitiek a frustrácie. Ale nakoniec som zvíťazil :)

Oheň si ma našiel. Už v útlom veku. Už ako žiačika základnej školy ma ťažko fascinovalo všetko, čo vybuchuje. Petardy. A s kamarátom sme chodili vždy po škole na bývalú strelnicu. Kde sme odpalovali, čo len šlo. Piráty, megy, rakety i detské dynamity.

A niektoré tie delobuchy, to by ste veru nechceli, aby vám jeden práskol v ruke ;)

Oheň tam bol asi vždy. Od kedy si pamätám, tak som túžil mať krb. A kedykoľvek na nejakej opekačke som dokázal aj hodiny pozerať do ohniska. Len jeho prítomnosť ma okamžite nabíjala. Oheň ako symbol prerodu. Vzostupu. Neustálej zmeny a transformácie.

Neskôr, keď som sa rozhodol cestovať a ísť za svojim pútnickým snom, nohy ma doviedli až na rieku Amazon. Cestovali sme 3 celé dni pomalým trajektom na žlto-hnedej rieke.

Ten pocit, keď je pod vami najdlhšia vodná masa na svete, a vy cítite jej jemné kolísanie... Bola to krása. Romantika. Ale tiež.. nuda :)

Inak peruáncom môžete veriť tak 70 percent toho, čo povedia. Keď povedia, že loď mešká pol hodiny, tak tým kľudne môžu myslieť aj celý deň :) Doslova! ... "Tranquillo", alebo tiež "v kľude"... tak zvyknú hovoriť :)

Už dva dni na palube visím v hojdacej sieti a neviem, čo so sebou. V tom mi spolucestujúca ponúka cigaretu. A ja, po siedmych dlhých rokoch abstinencie, si ju zapalujem. Z nudy.

Bola hnusná jak diabol, všetky tie prímesy! ... fuj ... Hneď na to ma obarila záplava pochýb - ... "snáď sa len teraz, po všetkom tom čase, nevrátim do starého zlozvyku...?! Do diablovej nory, ktorá sa stáča do hlbín jak temná špirála. Človek len nasadne a už sa to s ním veze...!"

Bola to však predzvesť niečoho iného. Vedel som, že mám túžbu fajčiť niečo, ale na cigaretách už proste frčať nemôžem!

...a vtedy prišiel, majster Mapacho...

Kto alebo čo je Mapacho??

Nie, že by to bolo prvý krát, čo som sa s ním stretol. Teraz to bolo však na mieste, kde s ním pracujú dlhšie, než existencia celej našej civilizácie.

Mapacho, alebo "Deduško tabak", ako mu hovoria miestni, je po latinsky Nicotiana Rustica. Bežným názvom tiež tabak sedliacky. Jedná sa o pravpôvodný tabak v jeho načistejšej forme. Bez prímesí a chémie. Tabakové listy sa jednoducho pozbierajú, zrolujú a použitím tepla fermentujú.

Spôsobov fermentácie je niekolko, a väčšinou si každý svoje tajomstvo dobre stráži.

Začal som ho fajčiť ako cigarety, a teda vdychovať priamo do pľúc. Neskôr mi šaman v kmeni "Jagua" vysvetlil, že týmto spôsobom si velmi škodím. Ten správny spôsob fajčenia je úplne iný. Dym sa vťahuje ústami a ideálne vyfukuje nosom alebo opäť ústami.

Takto nám prečisťuje celú ústno-nosovú dutinu a hrdlo. Efekt nie je nijak zvlášť vizuálny. Nečakajte žiadne tripy ala LSD. Práve naopak. Efekt je uzemňujúci. Dostáva nás do nášho tela. Do prítomnosti. Zbavujeme sa neurotického vnútorného dialógu a ukoreňujeme v realite tu a teraz.

V paralelnom svete duchov, myšlienkových foriem a archetypov je to ochranca. Otec a král džungle. Velmi čistá rastlinná inteligencia, ktorá ma maskulínnu energiu. Tým mienené, jeho sila je priama, ohnivá, chce prejsť cez vašu hlavu až do zeme.

Opačný ekeft má napríklad Ayahuaska či Marijuana. Ktoré Vás hojdajú na vlnách svojich vízií a stavov. On je na druhú stranu priamy a zacielený. Ak húlite trávu jak na bežiacom páse, tak Mapacho vám môže dodať čistotu a jasnosť mysle.

Odstrání ten pocit, že "som jak za sklom" a možno vás primeje brať trávu s väčším rešpektom. Naučí Vás, že tráva je inteligencia obrovskej sily. Ktorá dáva dary a chce za ne zaplatené. Platíte úbytkom Vašej vôle. Úbytkom fluida, ktoré vám dáva moc dodržať vaše rozhodnutie, odolať a byť vycentrovaný vo svojom vnútri.

Spôsobov užívania Mapacha je viac. V poslednej dobe som si obľúbil nálevy do nosa a očí.

Do tenkej flaštičky či nádobky dáme sušený tabak. Vlejeme do nej len toľko vody, aby bol tabak nasiaknutý, ale vo vode neplával. A na niekoľko hodín strčíme do chladničky.

Potom zlejeme karamelovú tekutinu a môže sa ísť na to!:)

V prípade užívania do nosa, sformujeme ľavú dlaň v malú mištičku a nakvapkáme si zopár kvapiek. Poďakujeme Mapachovi za učenie. Dlaň priložíme k nosu. A potom jedným ráznym pohybom zakloníme hlavu a všetok tekutý tabak vtiahneme nosom do seba.

Proces opakujeme aj pre druhú dierku. Nakoniec už len sedíme a užívame si všetky pocity, ktoré sa v našom tele objavia ...:)

Skutočne silné grády ma užívanie do očí. Celá procedúra je rovnaká ako predtým, akurát si tekutinu naberieme do kvapátka (v lekárni za 20 Kč) a Mapacho si kvapneme do oboch očí. Ideálne, keď nám to kvapne kamarát, ale zvládneme to i sami.

Je to velmi účinný spôsob. Prečistí zrak a dostane nás z hlavy do tela. Čím máme silnejšiu mysel a teda čím viac sa bránime prítomnosti, tým viac nás to bolí. Mapacho nás učí schopnosti nekontrolovať. Pokore. Učí nás, že nie sme najväčšia sila na tomto svete.

Pri tabakových ceremóniách sa tiež pije. Ale to už je lepšie za pomoci šamana. Velmi citilivé a čisté duše môže odniesť do iných sfér. Avšak pri bežnom používaní nejakú vizuálnu hitparádu nečakajte.

Mapacho je pomocník. Ochranca. Spojenec z druhého sveta. Je lepší než prírodné kvapky. Keď Vám hapruje hrdlo, keď sú všetci cez zimu nachcípaní, tak on Vám zocelí imunitu a prečistí dutiny.

Je dobré si ho však dávať ako prevenciu, a nie keď choroba už nastúpila.
--

Kde zoženiem Mapacho?

Mám v Peru človeka, s ktorým spolupracujem. Tabak, o ktorom hovorím, je z mesta Iquitos. Najväčie mesto na svete, do ktorého sa dostanete jedine lietadlom či loďou. Hlboko uprostred amazonského pralesa. Blízko hraníc s Ekvádorom.

Keby ste mali záujem, tak Vám môžem Mapacho predať. Pre viac informácií mi napíšte na 1illidan@gmail.com

Dovidenia priatelia :)

Tigrie Očko

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára