AKO CHUTÍ JEDNOTA?


--- tento text je ilustračného charakteru, všetky rozhodnutia podnikáte na vlastné riziko ---

Dýchačku mám za sebou. Dal som päť kôl špeciálneho predychovania podľa holandského supermana...

... meditáciu tiež... pol hodiny sa len snažím vnímať zvuky lesa. Teplo. A vlastne, všetky tie pocity, ktorým sa chcem schovať...

Mimo to som celý deň výhradne na vode.

V rukách zvieram malý papierový sáčok. S piatimi grammi. Lysohláviek. Hrdinská dávka.

"Vážne to chcem dať celé naraz?" ... pýtam sa v duchu... Celé telo sa mi trasie v pokuse o odpoveď.

..."nie je to isté" ... napadá mi... ale moje staré kovbojské ja preváži - "Keď už, tak už!"

..."tá chuť hmm... taká zvláštna... nahorklá... musím to zapiť vodou!" ...

"Taaak... a sú všetky vo mne. Teraz už niet cesty späť!" ...

Predtucha noci sa pomaly plíži. Tak ako tma ponad stromami.

Som sám. Uprostred lesa.

...

... čakám, čakám a prikladám do ohňa...

Prešlo snáď pol hodiny a niečo sa deje...

Pozriem na stromy, a tie sa vlnia, ich listy sa mihajú sem a tam... v pravidelných vzoroch... a niekde v pozadí počujem vibrovanie...

Prichádza niečo velké! Držme sa! ... jedeeem...

... preblesklo mi ... "kedysi nie a nie preraziť hlboko...  a dnes, dnes lapem po ručnej brzde..."

Zrazu mám vo všetkom jasno. Všetky tie pocity, tie vzadu na mysli. A všetky tie hlasy, či myšlienôčky. I ten otravný krákot vrany... Všetko to je súčasť TOHO, ČO SA PRÁVE DEJE.

Znie to triviálne. Ale všetko je to TU A TERAZ... A tak hlasné!

A mám ten pocit, jak Alica v zajačej nore...

...hlas v hlave mi šepká - "Vitaj!" - "... nie je to prvý krát, čo si prišiel!"

Očami hľadím pred seba a všetko sa hýbe. Konáre stromov jak hadi. Všetko žije a všetko kuká.

Všetko sa hýbe a vlní. Jedno cez druhé - cezo mňa, pod tričko a cez uši. Hore-dole, ladom skladom...

Ja to len s vypätím pozornosti vnímam a rapídne dýcham v panike...

Niečo vo vnútri mňa sa desí. Nechce to vidieť. Nechce poznať, že svet je živý. Že celý svet je vlastne chaos, mihot a posun. Celý svet je litánia.

Oči mám plné sĺz ... "V panike len dýchaj!" ... prichádza myšlienka na pomoc...

... nie som pripravený na múdrosť... Veď kto kedy je???

A náhle vidím...

... že ruky a nohy môjho tela vystupujú z MORA TMY okolo... z nekonečnej tmy okolo zorného pola a za mnou... vlastne nemám tvár... a tiež stromy, kamene, tráva a všetko... len vybiehajú z tmy...

A ja niesom človek, ale CELÁ TÁ SCÉNA... Vždy som bol a vždy aj budem. ... a dokonca, som to vždy aj vedel... každú noc som tam, niekedy pol sekundy pred zobudením...

... a zaplaví ma SMÚTOK... vždy som bol a vždy budem... všetky formy žitia i nežitia sú mojou súčasťou...

... a ja len visím niekde v lufte, ako BOH BEZ ČASU...

... možno mi prišlo smutno, že VŠETKO VIEM, tak som si vytvoril SEN O ŽIVOTE, kde som človek, či kus kameňa... alebo démon, či parazit... aby som sa hral, že neviem...

... aby som zabudol na to, čo v skutočnosti som...

... aby mal môj život nejaký význam... laťku, ciel, či svätý grál...

... po ktorom prahnem... prahnutie, ktoré dáva životu zmysel...

...

... a vtedy som pocítil bytostnú túžbu byť zase človek...

... a vrátiť sa do duchovného sna... o oddelených telách... kde sa hráme na ľudí...

... SNA o tých každodenných radostiach a márnostiach...

...

Učenia múdrych škriatkov bolo vela... tento smútok sa však zapísal...

... BEZ DÉMONOV SA ANJELI NUDIA...

... TOMU VERIL SVET, KTORÝ BOL SÁM.

... a jediná pravda, axióm, o ktorej nejde premýšľať...

... znie:

... VŠETKO LEN JE. BODKA.

...

... tak aký ma potom táto hra menom život význam?

... asi len ten, aký mu dáme...

...

...

Tigrie Očko




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára